Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Virtuální prohlídka

Virtuální prohlídka

Pranostiky

Pranostika na akt. měsíc

Listopadový vitr - bratr zimy.

Pranostika na akt. den

Svatá Cecílie sněhem pole kryje.

Zruč na mapě

Kliknutím otevřete mapový prohlížeč

Univerzální překladač

Překlad (translations)

Czech English French German Italian Polish Russian Spanish

PŘEKLADAČ - UPŘESNĚNÍ

Univerzální překladač na těchto webových stránkách je implementací strojového překladače, který automatizovaně překládá zadané textové informace. Nejedná se tedy o stoprocentní překlad obsahu. Systém je ale postačující k základnímu porozumění.

Navigace

Výběr jazyka

  • Česky
  • English
  • Deutsch
Odeslat stránku e-mailem

Obsah

Popis
 
Odbor vnitřních věcí byl zřízen RADOU MĚSTA Zruče nad Sázavou, které je odpovědný.
Odbor zajišťuje výkon přenesené působnosti (státní správa) v oblasti matričního úřadu a sociální péče – poradentská činnost.
Na úseku samostatné působnosti (samospráva) se řídí platnými předpisy, pokyny tajemníka MěÚ a úkoly RMě.
Součástí jeho správního obvodu je město Zruč nad Sázavou včetně částí Nesměřice, Dubina, Želivec a Domahoř a dále obce Vlastějovice, Horka II, Pertoltice, Dolní Pohleď, Slavošov, Řendějov, Chabeřice.
 
Personálně je odbor obsazen:
  •         1 vedoucí
  •         2 samostatné odborné referentky
  •         2 pečovatelky z povolání na plný úvazek
  •      1 pečovatelka na zkrácený úvazek
 
Činnost odboru vnitřních věcí se člení na následující úseky:

1.      Matrika - změna jména a příjmení - státní občanství
  •         provádí zápisy do knihy manželství
  •         provádí zápisy o určení otcovství souhlasným prohlášením rodičů
  •         přijímá oznámení o narození dítěte a provádí zápis do knihy narození
  •         přijímá oznámení o úmrtí a provádí zápis do knihy úmrtí
  •         přijímá oznámení o užívání české podoby cizojazyčného jména
  •         přijímá oznámení o znovu přijetí předchozího příjmení po rozvodu
  •        přijímá prohlášení o užívání dvou jmen
  •         přijímá prohlášení o užívání pouze jednoho příjmení
  •         přijímá prohlášení o volbě druhého jména
  •         přijímá protokoly o uzavření církevního sňatku
  •         přijímá souhlasné prohlášení osvojitelů o zvolení jména pro osvojence
  •         přijímá žádosti o nahlédnutí do matriční knihy, vystavení matričního dokladu a vydává výpisy z matrik (rodné, oddací, úmrtní listy)
  •         přijímá žádosti o uzavření manželství, zajišťuje svatební obřad
  •         přijímá žádosti o vydání matričních dokladů (rodného, oddacího, úmrtního listu)
  •        přijímá žádosti o vydání osvědčení o splnění požadavku zákona o rodině pro uzavření církevního sňatku
  •         přijímá žádosti o vydání výpisu z evidence Rejstříku trestů
  •         přijímá žádosti o vydání vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství v cizině
  •         přijímá žádosti o vydání vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství
  •         přijímá žádosti o zápis narození, uzavření manželství, úmrtí státních občanů ČR do zvláštní matriky v Brně
  •         přijímá žádosti o zápis příjmení v matriční knize v mužském tvaru
  •         přijímá žádosti o změnu jména nebo příjmení
  •         přijímá žádosti o změnu příjmení za trvání manželství
  •        vede sbírku listin a matriční knihy narození, uzavření manželství a úmrtí
  •         vydává osvědčení pro uzavření církevního sňatku
  •         vydává potvrzení o občanském průkazu
  •         vydává potvrzení o skutečnostech zapsaných v matriční knize
  •         vydává oddací listy, rodné listy, úmrtní listy
  •         vydává vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství v cizině

    2.      Ověřování listin a podpisů
  •         vedení evidence ověřování podpisů
  •         vedení evidence ověřování listin
  •         ověřování rejstříků trestů a jejich evidence
  •         vydávání ověřených výstupů z veřejných informačních systémů veřejné správy

    3.      Evidence obyvatel
  •         vedení místní evidence obyvatel a plnění úkolů s tím souvisejících
  •         spolupráce s příslušným úřadem
  •         sdělování informací státním orgánům a obcím o pobytu občanů ve městě
  •         vypracování seznamů pro příslušné orgány apod.
  •         vyřizování agendy spojené s evidencí obyvatel

    5.      Sbor pro občanské záležitosti
  •         příprava vítání občánků
  •         spolupráce při sňatcích
  •         zasílání písemných blahopřání k narozeninám občanů starších 70 let
  •         osobní návštěvy a blahopřání občanům starším 80 let
  •         zajišťování akce "Setkání důchodců

 

  • 6.      Sociální péče a zdravotnictví
  •         poradenství v sociální oblasti
  •         vyřizování agendy spojené se sociální péčí

    7.      Péče o rodinu a děti
  •         spolupráce s MěÚ Kutná Hora - oddělení péče o rodinu a děti

    8.      Pečovatelská služba a provoz služeb v DPS
  •         poskytování pečovatelské služby podle požadavku občanů a dle platných předpisů
  •         vyúčtování služeb pečovatelské služby
  •         vyřizování agendy spojené s pečovatelskou službou a DPS

    9.      Ostatní úkony na úseku občansko-právním
  •         sepisování dohod o realizaci výkonu trestu obecně prospěšných prací
  •         vedení harmonogramu výkonu trestu OPP
  •         zajišťování voleb (i pro spádové obce)