Zruč nad Sázavou - Zjednodušená verze stránek
Nastavení velikosti písma
+

Popis

 
Odbor vnitřních věcí byl zřízen RADOU MĚSTA Zruče nad Sázavou, které je odpovědný.
Odbor zajišťuje výkon přenesené působnosti (státní správa) na úseku matrik a státního občanství.
Na úseku samostatné působnosti (samospráva) se řídí platnými předpisy, pokyny tajemníka MěÚ a úkoly RMě.
Součástí jeho správního obvodu je město Zruč nad Sázavou včetně částí Nesměřice, Dubina, Želivec a Domahoř a dále obce Vlastějovice, Horka II, Pertoltice, Dolní Pohleď, Slavošov, Řendějov, Chabeřice.
 
Personálně je odbor obsazen:
  •         1 vedoucí
  •         1 samostatná odborná referentka
 
Činnost odboru vnitřních věcí se člení na následující úseky:

1.      Matrika - změna jména a příjmení - státní občanství
 
  •         provádí zápisy do knihy manželství
  •         provádí zápisy o určení otcovství souhlasným prohlášením rodičů
  •         přijímá oznámení o narození dítěte a provádí zápis do knihy narození
  •         přijímá oznámení o úmrtí a provádí zápis do knihy úmrtí
  •         přijímá oznámení o užívání české podoby cizojazyčného jména
  •         přijímá oznámení o znovu přijetí předchozího příjmení po rozvodu
  •        přijímá prohlášení o užívání dvou jmen
  •         přijímá prohlášení o užívání pouze jednoho příjmení
  •         přijímá prohlášení o volbě druhého jména
  •         přijímá protokoly o uzavření církevního sňatku
  •         přijímá souhlasné prohlášení osvojitelů o zvolení jména pro osvojence
  •         přijímá žádosti o nahlédnutí do matriční knihy, vystavení matričního dokladu                       a vydává výpisy z matrik (rodné, oddací, úmrtní listy)
  •         přijímá žádosti o uzavření manželství, zajišťuje svatební obřad
  •         přijímá žádosti o vydání matričních dokladů (rodného, oddacího, úmrtního listu)
  •        přijímá žádosti o vydání osvědčení o splnění požadavku zákona o rodině                               pro uzavření církevního sňatku
  •         přijímá žádosti o vydání výpisu z evidence Rejstříku trestů
  •         přijímá žádosti o vydání vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství                   v cizině
  •         přijímá žádosti o vydání vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství
  •         přijímá žádosti o zápis narození, uzavření manželství, úmrtí státních občanů ČR                   do zvláštní matriky v Brně
  •         přijímá žádosti o zápis příjmení v matriční knize v mužském tvaru
  •         přijímá žádosti o změnu jména nebo příjmení
  •         přijímá žádosti o změnu příjmení za trvání manželství
  •        vede sbírku listin a matriční knihy narození, uzavření manželství a úmrtí
  •         vydává osvědčení pro uzavření církevního sňatku
  •         vydává potvrzení o občanském průkazu
  •         vydává potvrzení o skutečnostech zapsaných v matriční knize
  •         vydává oddací listy, rodné listy, úmrtní listy
  •         vydává vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství v cizině 

2.      Ověřování listin a podpisů

  •     vedení evidence ověřování podpisů
  •         vedení evidence ověřování listin
  •         ověřování rejstříků trestů a jejich evidence
  •         vydávání ověřených výstupů z veřejných informačních systémů veřejné správy

3.    Evidence obyvatel

  •         vedení místní evidence obyvatel a plnění úkolů s tím souvisejících
  •         spolupráce s příslušným úřadem
  •         sdělování informací státním orgánům a obcím o pobytu občanů ve městě
  •         vypracování seznamů pro příslušné orgány apod.
  •         vyřizování agendy spojené s evidencí obyvatel

4.    Sbor pro občanské záležitosti

  •         příprava vítání občánků
  •         spolupráce při sňatcích
  •         zasílání písemných blahopřání k narozeninám občanům starších 70 let
  •         osobní návštěvy a blahopřání občanům starším 90 let
  •         zajišťování akce "Setkání důchodců 

5.       Ostatní úkony na úseku občansko-právním

  •         zajišťování voleb (i pro spádové obce)
  •     evidence poplatku za svoz TKO
  •     centrální evidence smluv 
  •     součinnost s odborem kanceláře starosty v rámci přestupkové agendy
  •     vydávání rybářských lístků
  •     archivace přijaté pošty pro občany s trvalým pobytem na adrese ohlašovny