Adresa
Město Zruč nad Sázavou
Zámek 1, Zruč nad Sázavou 285 22
IČ: 00236667, DIČ: CZ00236667
ID datové schránky: v3qb2au
Úřední hodiny
Pondělí: 8:00 - 11:00 a 12:00 - 16:45
Středa: 8:00 - 11:00 a 12:00 - 16:45
Rozpis časů svatebních termínů
Rozpis časů svatebních termínů 2025Svatební video: www.youtube.com/watch?v=wwXCudoPRk4
Vážení snoubenci,
rozhodli jste se uzavřít manželství v obřadní síni na Zámku ve Zruči nad Sázavou.
Rádi bychom, aby tento první krok byl pro Vás skutečně slavnostním, bez zbytečných nepříjemností a abyste Vy, Vaši rodiče a blízcí měli dobré pocity nejen při obřadu samém, ale i při vzpomínkách na něj. Proto si Vám dovolujeme poskytnout několik dobře míněných rad a informací.
Termín lze dohodnout výhradně s matrikářkou.
Oficiálním místem pro uzavření manželství je bývalá knihovna v prvním patře Městského úřadu (bez poplatku), Zámek 1, Zruč nad Sázavou.
Manželství mohou být uzavírána na dalších místech interiéru a exteriéru zámku:
Zrcadlový sál, který se nachází v prvním patře zámku
Zámecký park – zahradní altán a okolí, kde je nově napuštěné jezírko, v altánu je možnost připojení el.proudu
Kolowratská věž - maximální kapacita je 30 lidí a do věže vede 96 schodů
V případě nepříznivého počasí je možné využít výstavní sál, II. patro zámku.
Je vhodné počítat s časovou rezervou a do obřadní síně přijít asi 15 minut před obřadem.
Tak bude možno v klidu vyřídit potřebné náležitosti. Jistě pochopíte, že v případě opoždění Vašeho příjezdu je s ohledem na ostatní svatby možno uskutečnit Váš obřad až po posledním plánovaném obřadu téhož dne.
Fotografování, filmování a hudební produkce ke svatbám také patří. Městský úřad však jako orgán státní správy nesmí provozovat hospodářskou, ani jinou výdělečnou činnost, proto kameramana, fotografa ani hudební produkci nezajišťuje.
Během svatebního obřadu jsou všichni účastníci svatby a rodinní příslušníci včetně snoubenců povinni zachovat důstojný průběh tohoto aktu. Opuštění svatebního prostoru je možno bezprostředně po gratulacích. Umožníte tím hladký průběh následujících obřadů.
Vzhledem k tomu, že Zámek Zruč nad Sázavou je kulturní památkou, platí zde určitá pravidla a omezení z důvodu ochrany této památky. Platí přísný zákaz znečišťování všech prostor interiéru i exteriéru pohazováním rýže, konfet apod.
Snoubenci a svědci musí mít s sebou platné průkazy totožnosti. Bez těchto dokladů by nemohl svatební obřad proběhnout.
Parkovat můžete na parkovišti ve Zručském dvoře naproti nákupního střediska Tesco.
Vchod do obřadní síně je ze zámeckého parku (dříve městská knihovna), nově je zde k dispozici prostorná místnost, která slouží při svatebních obřadech jako čekající místnost pro snoubence a svatebčany.
Úřední místnost pro konání svatebních obřadů na Městském úřadě ve Zruči nad Sázavou, Zámek čp. 1 – obřadní místnost v prvním patře zámku (bývalá knihovna).
Další možnosti:
pátek - úřední místnost (bývalá knihovna) 10:00 - 14:00 hodin
další možnosti:
zrcadlový sál, zámecký park, Kolowratská věž 11:00 - 15:00 hodin
Rezervace svatebního obřadu platí jeden měsíc, potom bude termín zrušen. Po dobu jednoho měsíce se snoubenci osobně dostaví na Městský úřad a vyplní potřebné tiskopisy.
Svatební obřady ve Zruči nad Sázavou zajišťují matrikářky:
Bc. Kateřina Vyhnalová
Mgr. Petra Menšíková
Bezplatný sňatek mají snoubenci, jejichž svatební obřad se bude konat v úředně stanovený den, ve stanoveném čase a na stanoveném místě.
V případě svatebního obřadu mimo úředně stanovenou místnost, den a čas
se vybírá jeden správní poplatek ve výši 3.000 Kč
další poplatek se účtuje pronájem:
Při uzavření manželství mezi snoubenci, nemají-li trvalý pobyt
na území ČR 5.000 Kč
Při uzavření manželství mezi snoubenci, z nichž pouze jeden má
trvalý pobyt na území ČR 3.000 Kč
Ve Zruči nad Sázavou dne 31. 01. 2024
písemný dotazník k uzavření manželství
Pokud jeden ze snoubenců (případně oba) nemluví a nerozumí česky, popřípadě je-li neslyšící nebo němý, je přítomnost tlumočníka při prohlášení o uzavření manželství nutná. Bez přítomnosti tlumočníka nelze prohlášení o uzavření manželství v těchto případech učinit.
V případě svatby s cizincem je nezbytné kontaktovat “soudního tlumočníka“. Jde o tlumočníka, který byl k výkonu tlumočnické činnosti jmenován předsedou či místopředsedou krajského soudu nebo ministrem spravedlnosti. Název “soudní tlumočník“ je spíše zažité lidové označení, zákon takové označení nezná.
Tlumočníka budete potřebovat již v průběhu vyřizování formalit spojených se svatebním obřadem u matričního úřadu, neboť všechny dokumenty potřebné při sňatku s cizincem musí být přeloženy soudním tlumočníkem z cizího jazyka do češtiny.
Soudní tlumočník je jmenován soudem k provádění takového tlumočení nebo překladů, kdy je to vyžadováno zákony. Pracuje tedy pro státní úřady, soudy, policii, ale i pro soukromé osoby, potřebují-li něco pro tyto instituce přeložit.
Účast tlumočníka při svatebním obřadu si snoubenci zajišťují sami na vlastní náklady. Tlumočník by měl spolupracovat s příslušnými úřady nebo duchovním v případě církevní svatby. V případě civilní svatby bývá matrika na podobně situace připravena a tlumočníkovi poskytne příslušné texty, které si tlumočník může v předstihu připravit. Církevní obřad má svá pevná pravidla, proto by si je měl tlumočník předem dobře nastudovat a vyhledat terminologii.
Soudní tlumočník se prokazuje občanským a tlumočnickým průkazem. Protokol o uzavření manželství opatří svým podpisem a razítkem.
Mohlo by Vás zajímat