Činnost odboru

Popis

Odbor vnitřních věcí byl zřízen RADOU MĚSTA Zruče nad Sázavou, které je odpovědný.

Odbor zajišťuje výkon přenesené působnosti (státní správa) na úseku matrik a státního občanství.

Na úseku samostatné působnosti (samospráva) se řídí platnými předpisy, pokyny tajemníka MěÚ a úkoly RMě.

Součástí jeho správního obvodu je město Zruč nad Sázavou včetně částí Nesměřice, Dubina, Želivec a Domahoř a dále obce Vlastějovice, Horka II, Pertoltice, Dolní Pohleď, Slavošov, Řendějov, Chabeřice.

Personálně je odbor obsazen

  • 1 vedoucí
  • 1 samostatná odborná referentka

Činnost odboru vnitřních věcí se člení na následující úseky

1. Matrika - změna jména a příjmení - státní občanství

  • provádí zápisy do knihy manželství
  • provádí zápisy o určení otcovství souhlasným prohlášením rodičů
  • přijímá oznámení o narození dítěte a provádí zápis do knihy narození
  • přijímá oznámení o úmrtí a provádí zápis do knihy úmrtí
  • přijímá oznámení o užívání české podoby cizojazyčného jména
  • přijímá oznámení o znovu přijetí předchozího příjmení po rozvodu
  • přijímá prohlášení o užívání dvou jmen
  • přijímá prohlášení o užívání pouze jednoho příjmení
  • přijímá prohlášení o volbě druhého jména
  • přijímá protokoly o uzavření církevního sňatku
  • přijímá souhlasné prohlášení osvojitelů o zvolení jména pro osvojence
  • přijímá žádosti o nahlédnutí do matriční knihy, vystavení matričního dokladu a vydává výpisy z matrik (rodné, oddací, úmrtní listy)
  • přijímá žádosti o uzavření manželství, zajišťuje svatební obřad
  • přijímá žádosti o vydání matričních dokladů (rodného, oddacího, úmrtního listu)
  • přijímá žádosti o vydání osvědčení o splnění požadavku zákona o rodině pro uzavření církevního sňatku
  • přijímá žádosti o vydání výpisu z evidence Rejstříku trestů
  • přijímá žádosti o vydání vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství  v cizině
  • přijímá žádosti o vydání vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství
  • přijímá žádosti o zápis narození, uzavření manželství, úmrtí státních občanů ČR do zvláštní matriky v Brně
  • přijímá žádosti o zápis příjmení v matriční knize v mužském tvaru
  • přijímá žádosti o změnu jména nebo příjmení
  • přijímá žádosti o změnu příjmení za trvání manželství
  • vede sbírku listin a matriční knihy narození, uzavření manželství a úmrtí
  • vydává osvědčení pro uzavření církevního sňatku
  • vydává potvrzení o občanském průkazu
  • vydává potvrzení o skutečnostech zapsaných v matriční knize
  • vydává oddací listy, rodné listy, úmrtní listy
  • vydává vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství v cizině 

2. Ověřování listin a podpisů

  • vedení evidence ověřování podpisů
  • vedení evidence ověřování listin
  • ověřování rejstříků trestů a jejich evidence
  • vydávání ověřených výstupů z veřejných informačních systémů veřejné správy

3. Evidence obyvatel

  • vedení místní evidence obyvatel a plnění úkolů s tím souvisejících
  • spolupráce s příslušným úřadem
  • sdělování informací státním orgánům a obcím o pobytu občanů ve městě
  • vypracování seznamů pro příslušné orgány apod.
  • vyřizování agendy spojené s evidencí obyvatel

4. Sbor pro občanské záležitosti

  • příprava vítání občánků
  • spolupráce při sňatcích
  • zasílání písemných blahopřání k narozeninám občanům starších 70 let
  • osobní návštěvy a blahopřání občanům starším 90 let
  • zajišťování akce "Setkání důchodců 

5. Ostatní úkony na úseku občansko-právním

  • zajišťování voleb (i pro spádové obce)
  • evidence poplatku za svoz TKO
  • centrální evidence smluv 
  • součinnost s odborem kanceláře starosty v rámci přestupkové agendy
  • vydávání rybářských lístků
  • archivace přijaté pošty pro občany s trvalým pobytem na adrese ohlašovny