Činnost odboru
Popis
Odbor vnitřních věcí byl zřízen RADOU MĚSTA Zruče nad Sázavou, které je odpovědný.
Odbor zajišťuje výkon přenesené působnosti (státní správa) na úseku matrik a státního občanství.
Na úseku samostatné působnosti (samospráva) se řídí platnými předpisy, pokyny tajemníka MěÚ a úkoly RMě.
Součástí jeho správního obvodu je město Zruč nad Sázavou včetně částí Nesměřice, Dubina, Želivec a Domahoř a dále obce Vlastějovice, Horka II, Pertoltice, Dolní Pohleď, Slavošov, Řendějov, Chabeřice.
Personálně je odbor obsazen
- 1 vedoucí
- 1 samostatná odborná referentka
Činnost odboru vnitřních věcí se člení na následující úseky
1. Matrika - změna jména a příjmení - státní občanství
- provádí zápisy do knihy manželství
- provádí zápisy o určení otcovství souhlasným prohlášením rodičů
- přijímá oznámení o narození dítěte a provádí zápis do knihy narození
- přijímá oznámení o úmrtí a provádí zápis do knihy úmrtí
- přijímá oznámení o užívání české podoby cizojazyčného jména
- přijímá oznámení o znovu přijetí předchozího příjmení po rozvodu
- přijímá prohlášení o užívání dvou jmen
- přijímá prohlášení o užívání pouze jednoho příjmení
- přijímá prohlášení o volbě druhého jména
- přijímá protokoly o uzavření církevního sňatku
- přijímá souhlasné prohlášení osvojitelů o zvolení jména pro osvojence
- přijímá žádosti o nahlédnutí do matriční knihy, vystavení matričního dokladu a vydává výpisy z matrik (rodné, oddací, úmrtní listy)
- přijímá žádosti o uzavření manželství, zajišťuje svatební obřad
- přijímá žádosti o vydání matričních dokladů (rodného, oddacího, úmrtního listu)
- přijímá žádosti o vydání osvědčení o splnění požadavku zákona o rodině pro uzavření církevního sňatku
- přijímá žádosti o vydání výpisu z evidence Rejstříku trestů
- přijímá žádosti o vydání vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství v cizině
- přijímá žádosti o vydání vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství
- přijímá žádosti o zápis narození, uzavření manželství, úmrtí státních občanů ČR do zvláštní matriky v Brně
- přijímá žádosti o zápis příjmení v matriční knize v mužském tvaru
- přijímá žádosti o změnu jména nebo příjmení
- přijímá žádosti o změnu příjmení za trvání manželství
- vede sbírku listin a matriční knihy narození, uzavření manželství a úmrtí
- vydává osvědčení pro uzavření církevního sňatku
- vydává potvrzení o občanském průkazu
- vydává potvrzení o skutečnostech zapsaných v matriční knize
- vydává oddací listy, rodné listy, úmrtní listy
- vydává vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství v cizině
2. Ověřování listin a podpisů
- vedení evidence ověřování podpisů
- vedení evidence ověřování listin
- ověřování rejstříků trestů a jejich evidence
- vydávání ověřených výstupů z veřejných informačních systémů veřejné správy
3. Evidence obyvatel
- vedení místní evidence obyvatel a plnění úkolů s tím souvisejících
- spolupráce s příslušným úřadem
- sdělování informací státním orgánům a obcím o pobytu občanů ve městě
- vypracování seznamů pro příslušné orgány apod.
- vyřizování agendy spojené s evidencí obyvatel
4. Sbor pro občanské záležitosti
- příprava vítání občánků
- spolupráce při sňatcích
- zasílání písemných blahopřání k narozeninám občanům starších 70 let
- osobní návštěvy a blahopřání občanům starším 90 let
- zajišťování akce "Setkání důchodců
5. Ostatní úkony na úseku občansko-právním
- zajišťování voleb (i pro spádové obce)
- evidence poplatku za svoz TKO
- centrální evidence smluv
- součinnost s odborem kanceláře starosty v rámci přestupkové agendy
- vydávání rybářských lístků
- archivace přijaté pošty pro občany s trvalým pobytem na adrese ohlašovny