Činnost odboru

Náplň činnosti odboru

  • údržba a obnova veřejné zeleně
  • údržba travnatých ploch na veřejných prostranstvích
  • úklid města
  • svoz velkoobjemového a biologického odpadu
  • údržba veřejného osvětlení
  • údržba chodníků a komunikací
  • zimní údržba ulic a chodníků
  • údržba dopravního značení v majetku Města
  • poskytování služeb občanům i právnickým dle ceníku prací
  • opravy a údržba stávajícího vozového parku
  • opravy a údržba vozů dobrovolného hasičského sboru ve Zruči, Neměřicích
  • údržba a drobné opravy služebních osobních aut
  • přeprava materiálu
  • údržba dešťové kanalizace
  • práce pro příspěvkové organizace zřízené Městem (MŠ, ZŠ, ZUŠ)
  • spolupráce při opravách městského rozhlasu
  • údržba a drobné opravy na hřbitovech
  • údržba a opravy plakátovacích ploch a vývěsních skříněk
  • výlep plakátů
  • údržba dětských hřišť
  • další činnosti dle požadavků RMě

Administrativní činnost odboru

  • skladové hospodářství
  • mzdové podklady
  • korespondence, spisová služba
  • evidence PHM jednotlivých vozidel
  • evidence a výdej OOPP zaměstnancům
  • zpracovávání přehledů a statistik 
  • zajišťování školení zaměstnanců BOZP A PO
  • školení na stroje
  • nákup náhradních dílů pro stroje
  • sledování plnění rozpočtu
  • příjem plakátů

Odbor zajišťuje bytovou politiku města a komplexní správu majetkových souborů souvisejících s budovami Města od výkonu vlastnických práv, přes správu až po jejich vlastní údržbu.

Základní členění spravovaného majetku

  • bytový fond
  • nebytové prostory
  • školská zařízení
  • všechny budovy v majetku města

Bytový fond Města

  • správa a zajištění údržby, oprav a rekonstrukcí byt. domů
  • pronájem bytů, uzavírání nájemních smluv, předpis nájemného
  • služby spojené s užíváním bytů a jejich předpis a vyúčtování
  • sledování plateb za byty, správce pohledávek
  • evidence pronajatých a volných bytů
  • přijímání žádostí o byt, jejich kontrola a předání bytové komisi
  • změny nájemních smluv, přechod nájmu, výměny bytů
  • vyjádření v soudních sporech k bytovým záležitostem
  • provádění místních šetření v bytech, kontrola užívání
  • řešení případů porušování nájemních smluv a povinností nájemce                                  

Nebytové prostory

  • pronájem, kontrola a evidence nebytových prostor
  • jednání se zájemci o pronájem
  • zveřejňování záměrů na pronájem
  • uzavírání nájemních smluv, fyzické předávání a přebírání nebytových prostor
  • kontrola užívání nebytových prostor, kontrola oprav a úprav prováděných nájemci 

Budovy školských zařízení

  • správa a zajištění větších oprav a rekonstrukcí
  • zajištění údržby v rozsahu uzavřených smluv
  • spolupráce s jednotlivými uživateli v oblasti správy užívaných objektů 

Ostatní budovy v majetku města

  • správa a zajištění oprav a rekonstrukcí vč. údržby
  • kontrola užívání budov předaných do správy nebo do užívání jiným subjektům, zápůjčky

 

Dále odbor na spravovaném majetku zajišťuje

  • výkon investičního dozoru a inženýrské činnosti, investiční záměry
  • nepřetržitou havarijní službu na ochranu spravovaného majetku a pro předcházení škodám
  • opravy a komplexní údržbu vlastními pracovníky
  • obsluhu plynových kotelen do 100 kW
  • skladové hospodářství
  • sledování a kontrola spotřeb energií a vody u vytipovaných objektů, kontrola faktur a jejich rozúčtování
  • kontrola a zajištění údržby technického zařízení spravovaných budov včetně výtahů, vzduchotechniky, elektronického zabezpečení, STA, požární signalizace, požárního zabezpečení /hydrantů, hasících přístrojů/
  • provoz městské prádelny