Adresa
Město Zruč nad Sázavou
Zámek 1, Zruč nad Sázavou 285 22
IČ: 00236667, DIČ: CZ00236667
ID datové schránky: v3qb2au
Úřední hodiny
Pondělí: 8:00 - 11:00 a 12:00 - 16:45
Středa: 8:00 - 11:00 a 12:00 - 16:45
Omluvte prosím případné nedostatky, webové stánky se právě upravují
Výdej údajů z agendového informačního systému evidence obyvatel
Evidence obyvatel je vedena v agendovém informačním systému a obsahuje zákonem stanovené údaje o:
státních občanech České republiky (dále jen "občan"),
osobách, které pozbyly státní občanství České republiky, a
cizincích, kteří jsou matkou, otcem, popř. jiným zákonným zástupcem, manželem, registrovaným partnerem nebo dítětem občana.
Žádost o poskytnutí údajů může podat obyvatel starší 15 let.
Za obyvatele mladšího 15 let a za občana, jehož svéprávnost byla omezena tak, že není způsobilý k jednání, žádá o poskytnutí údajů jeho zákonný zástupce nebo opatrovník.
O poskytnutí údajů může rovněž požádat člen domácnosti, jehož oprávnění k zastupování občana bylo schváleno soudem. Za obyvatele může rovněž požádat o poskytnutí údajů zmocněnec na základě zvláštní plné moci s úředně ověřeným podpisem zmocnitele. Tyto osoby musí prokázat svoji totožnost a jejich identifikační údaje se zapisují na žádost o poskytnutí údajů.
Údaj o osvojení může být poskytnut obyvateli až po dovršení věku 18 let pouze Ministerstvem vnitra.
Ministerstvo vnitra, krajský úřad, obecní úřad obce s rozšířenou působností nebo ohlašovna poskytují na žádost obyvatele údaje z evidence obyvatel, které jsou vedeny k jeho osobě a k osobě blízké; k osobě blízké se poskytuje pouze údaj o datu, místu a okresu úmrtí, příp. místu a státu úmrtí, popř. údaje o prohlášení za nezvěstného, údaje o prohlášení za mrtvého.
Osobou blízkou se pro účely zákona o evidenci obyvatel rozumí otec, matka, prarodiče, sourozenec, dítě, vnuk, manžel nebo partner.
Splnění všech požadovaných náležitostí.
Žádost o poskytnutí údajů může obyvatel podat na Ministerstvu vnitra, krajském úřadu nebo obecním úřadu obce s rozšířenou působností elektronicky na formuláři zpřístupněném dálkovým přístupem, který žadatel opatří uznávaným elektronickým podpisem, nebo prostřednictvím zpřístupněné datové schránky a číslem elektronicky čitelného identifikačního dokladu.
Žádost o poskytnutí údajů lze také podat osobně na ohlašovně, obecním úřadu obce s rozšířenou působností, krajském úřadu, Ministerstvu vnitra a prostřednictvím kontaktního místa veřejné správy (autentizace pomocí bezpečnostního osobního kódu, pokud má obyvatel bezpečnostní osobní kód zadán, a identifikace pomocí čísla elektronicky čitelného identifikačního dokladu).
Obyvatel starší 15 let může podat žádost o poskytnutí údajů v listinné podobě na ohlašovně, obecním úřadu obce s rozšířenou působností, krajském úřadu nebo Ministerstvu vnitra, žádost musí být opatřena úředně ověřeným podpisem; povinnost úředního ověření podpisu neplatí, pokud obyvatel žádost podepíše před orgánem příslušným k poskytování údajů.
Při písemném podání lze využít tiskopisu "Žádost o poskytnutí údajů z informačního systému".
Ministerstvo vnitra, krajský úřad, obecní úřad obce s rozšířenou působností nebo ohlašovna.
Doklad totožnosti.
Tiskopis "Žádost o poskytnutí údajů z informačního systému" (rozšířený o možnost žádat informace o osobě blízké a možnost podání zákonným zástupcem, opatrovníkem nebo jinou osobou), který lze podat elektronicky, je k dispozici na internetových stránkách Ministerstva vnitra.
Pro vyplnění formuláře je nutné mít nainstalovaný Adobe Reader verze 9.0 a vyšší.
Tento typ formuláře musí být v případě jeho elektronického zaslání opatřen uznávaným elektronickým podpisem nebo být podán prostřednictvím zpřístupněné datové schránky, provozované podle zvláštního právního předpisu.
Obyvatel za poskytnutí údajů z agendového informačního systému evidence obyvatel uhradí správní poplatek ve výši 50 Kč (za každou započatou stránku) formou kolkové známky nebo v hotovosti při podání na úřadu.
V případě podání žádosti elektronicky s uznávaným elektronickým podpisem nebo prostřednictvím zpřístupněné datové schránky, provozované podle zvláštního právního předpisu, na Ministerstvo vnitra lze správní poplatek uhradit bezhotovostní platbou na příjmový účet Ministerstva vnitra č. 3711-8920071/0710.
Jako variabilní symbol je třeba uvést číslo ve tvaru 1111...., kdy na pozice teček napíše žadatel část svého rodného čísla, uvedeného za lomítkem (čtyřmístné nebo trojmístné číslo) - např. 11116823, u trojmístných koncovek např. 1111297 (variabilní symbol nemůže obsahovat tečky, čárky, pomlčky, písmena, mezery apod.).
První čtyři číslice variabilního symbolu jsou v tomto případě vždy jedničky; specifický symbol: 433.
Jako zpráva pro příjemce se uvede jméno a příjmení žadatele.
Lhůty pro vyřízení nejsou stanoveny.
Další účastníci nejsou stanoveni.
Další činnosti nejsou stanoveny.
Tuto situaci lze řešit elektronicky.
08.03.2018
Bez časového omezení.
Mohlo by Vás zajímat