Město Zruč nad Sázavou
Zruč nad Sázavou

Zásilky do zahraničí

3. Pojmenování (název) životní situace

Zásilky do zahraničí

4. Základní informace k životní situaci

Obyčejné zásilky (psaní), opatřené poštovními známkami v příslušné hodnotě dle ceny služby, vložte do poštovní schránky označené informačním štítkem České pošty, s.p.

U přepážky pošty můžete podat bez předcházejícího celního řízení jen poštovní zásilky s obsahem, který nemá obchodní charakter (např. dárky).

V případě, že podáváte poštovní zásilku, u níž nebylo dosud provedeno celní řízení, zmocňujete tím poštu k tomu, aby jednala při celním řízení jako váš přímý zástupce.

Závazné informace o celních předpisech a vývozu zboží podávají zaměstnanci celní správy.

Česká pošta, s.p., neodpovídá za škody u věcí, jejichž dovoz je v zemi určení zakázán.

Do členských zemí Evropské unie a do některých dalších zemí (viz bod 30) není nutné poštovní zásilky celně projednávat nebo vyplňovat celní nálepky (prohlášky). Maximální hmotnost a maximální rozměry však nemohou být vyšší, než je u příslušné země v "Poštovních podmínkách České pošty, s.p. - Zahraniční podmínky" stanoveno.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Odesílatel poštovní zásilky nebo osoba odesílatelem pověřená.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Dodávání zásilek do zahraničí je zajišťováno na základě dohod se zahraničními poštovními operátory.

Možnosti a podmínky dodání do jednotlivých zemí se liší podle možností partnerů České pošty, s.p., a podle možností a omezení daných legislativou, technickými a přírodními podmínkami v té které zemi. Proto je nezbytné si vždy ověřit, zda je vámi požadovaná služba pro vámi zvolenou zemi poskytována, jaké jsou hmotnostní, rozměrové a další limity zásilek.

Informace naleznete v aktuálních "Poštovních podmínkách České pošty, s.p. - Zahraniční podmínky" nebo v přehledech poštovních služeb České pošty, s.p., do zahraničí, které jsou k dispozici na internetových stránkách České pošty, s.p.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Po zjištění možností a požadavků ve věci podání vaší zásilky je třeba posoudit okolnosti týkající se celního řízení. Jako odesílatel totiž musíte upozornit celní úřady na obsah zásilky a na zboží podléhající celnímu řízení tím, že:

  • vyplníte podle předtisku, v jazyce a počtu uvedeném v "Poštovních podmínkách České pošty, s.p. - Zahraniční podmínky", celní nálepku nebo celní prohlášku, kterou obdržíte na pobočkách České pošty, s.p.,

  • popis obsahu uvedete co nejpodrobněji tak, aby celním úřadům v zemi určení poskytoval informace potřebné pro celní řízení.

Zásilky s obsahem jiného než obchodního charakteru, Cenné psaní a Cenný balík musíte nechat nejprve celně projednat na celním úřadu. Toto se nevztahuje na zásilky adresované do států uvedených v posledním bodě.

8. Na které instituci životní situaci řešit

Tuto situaci nelze řešit na žádném jiném úřadu, pouze na pobočkách České pošty, s.p., nebo u pověřeného pracovníka České pošty, s.p.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Na poště předložte:

  • zásilku s adresou adresáta a odesílatele,

  • vyplněnou celní nálepku nebo celní prohlášku.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Standardní balík a Cenný balík musí být podán zároveň s poštovní průvodkou, kterou obdržíte na pobočkách České pošty, s.p.

Doporučené psaní a Cenné psaní musí být podáno zároveň s podacím lístkem nebo poštovním podacím archem, který získáte na pobočkách České pošty, s.p., nebo na internetových stránkách České pošty, s.p.

Oba tiskopisy ve formátu Word je možné vyplnit, vytisknout a použít.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Ceny za služby jsou uvedeny v "Poštovních podmínkách České pošty, s.p. - Ceník".

Cenu služby je možné uhradit v hotovosti, platební kartou (seznam pošt, na kterých lze platit platební kartou, je uveden na internetových stránkách České pošty, s.p.), příp. pomocí poštovních známek, je-li služba osvobozena od DPH.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Podání poštovní zásilky se vyřizuje na počkání.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

  • Česká pošta, s.p. - v případě, že zásilka nebyla předem celně projednána.

  • Orgány dotčené při celním řízení.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Další činnosti nejsou stanoveny.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Případný dotaz můžete zaslat na e-mailovou adresu Call centra České pošty, s.p.: info@cpost.cz.

28. Popis byl naposledy aktualizován

30.04.2018

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.

Úřední hodiny - pokladna

PONDĚLÍ a STŘEDA

8:00 - 11:45       12:45 - 16:45 

ÚTERÝ, ČTVRTEK, PÁTEK

9:30 - 11:00

             

Virtuální prohlídka

Virtuální prohlídka

Zruč na mapě

Kliknutím otevřete mapový prohlížeč

PŘEKLADAČ - UPŘESNĚNÍ

Univerzální překladač na těchto webových stránkách je implementací strojového překladače, který automatizovaně překládá zadané textové informace. Nejedná se tedy o stoprocentní překlad obsahu. Systém je ale postačující k základnímu porozumění.

Najdete nás také zde

KALENDÁŘ AKCÍ ZRUČ N.S.

Po Út St Čt So Ne
1
3
2
3
3
3
4
3
5
3
6
3
7
3
8
3
9
3
10
3
11
3
12
3
13
3
14
3
15
3
16
3
17
3
18
3
19
3
20
3
21
3
22
3
23
3
24
3
25
3
26
3
27
4
28
3
29
4
30
4
31
4
1
3
2
3
3
7
4
4

Lepší místo


 

Mobilní aplikace

maplayapp

Fotogalerie

Náhodný výběr z galerie

Náhodný výběr z galerie

Jiskra Zruč n. Sáz. - Košutka Plzeň 21:25, 2014

Návštěvnost

Návštěvnost:

ONLINE: 31
DNES: 365
TÝDEN: 3264
CELKEM: 1889948

04008001200
m
Zobrazit na Mapy.cz