Adresa
Město Zruč nad Sázavou
Zámek 1, Zruč nad Sázavou 285 22
IČ: 00236667, DIČ: CZ00236667
ID datové schránky: v3qb2au
Úřední hodiny
Pondělí: 8:00 - 11:00 a 12:00 - 16:45
Středa: 8:00 - 11:00 a 12:00 - 16:45
Obsah webové stránky se upravuje, omluvte prosím případné nedostatky.
Reklamace nesplnění poštovní smlouvy
Reklamaci vnitrostátních zásilek lze zahájit do 1 roku ode dne podání; reklamuje se nesplnění podmínek poštovní smlouvy.
V případě mezinárodních zásilek lze reklamaci zahájit do 6 měsíců ode dne podání.
Druhy reklamací:
reklamace dodání, resp. nedodání zapsané zásilky (za takovou se považuje i reklamace dobírkové částky a reklamace zásilky s dodejkou včetně žádosti o opatření potvrzené dodejky),
reklamace úbytku obsahu nebo poškození zapsané zásilky,
jiné reklamace případů nesplnění smlouvy (nedodržení sjednané doby dodání, dodání obyčejné zásilky, porušení dispozic odesílatele nebo adresáta zásilky nebo poštovní poukázky, nesprávné dodání zásilky nebo poštovní poukázky určené do vlastních rukou, nedodržení jiných smluvních podmínek),
reklamace dodání poštovní poukázky,
reklamace mezinárodních zásilek.
Reklamace může být uplatněna jen jménem odesílatele nebo adresáta; pošta však nezkoumá totožnost osoby, která o reklamaci žádá, ani její oprávnění jednat jménem odesílatele, resp. adresáta.
Výsledek reklamace pošta sdělí písemně odesílateli nebo adresátovi, příp. osobě jimi zmocněné.
Nárok na náhradu škody může uplatnit pouze odesílatel nebo adresát.
Podmínkou zahájení reklamačního řízení je předložení potřebných dokladů ve stanovené lhůtě na pobočkách České pošty, s.p.
Pošta s reklamujícím na základě originálu podací stvrzenky, jejího druhopisu nebo opisu, sepíše "Reklamační list" a zahájení reklamačního řízení potvrdí na rubu podací stvrzenky (nelze reklamovat na základě fotokopie podací stvrzenky).
Výsledek reklamace sděluje vždy pošta, u níž jste reklamaci uplatnili; platí zde výjimka - jestliže byla reklamace postoupena jiné (příslušné) poště k vyřízení, potom výsledek reklamačního řízení sděluje ona.
Podmínkou pro přijetí reklamace poškození nebo úbytku obsahu zjištěném po dodání zásilky je předložení zásilky v tom stavu, v jakém byla dodána.
Reklamaci podejte osobně na pobočkách České pošty, s.p. - na samostatném pracovišti reklamací nebo u vedoucího pošty.
Reklamaci přijímají pobočky České pošty, s.p.
Na poště předložte:
originál podací stvrzenky reklamované zásilky,
příp. její opis nebo druhopis.
Nutnost znát podrobný popis obsahu hledané zásilky pro pátrání v poštovní úložně.
Pokud uplatňujete nárok na náhradu za ztrátu zásilky, předložte:
fakturu nebo účtenku,
příp. další doklady.
"Reklamační list" mají k dispozici pobočky České pošty, s.p.
Poplatky nejsou stanoveny.
Vnitrostátní zásilka nebo poštovní poukázka:
Odesílatel nebo adresát mohou do 1 roku od podání u kterékoliv pošty reklamovat dodání zásilky; poškozenou zásilku lze reklamovat pouze 2 pracovní dny po dodání.
Reklamující obdrží výsledek reklamačního řízení do 30 dnů od přijetí reklamace.
Uplatněný nárok na náhradu škody musí být vyřízen do 15 dnů.
Zásilka z/do zahraničí:
Odesílatel nebo adresát mohou do 6 měsíců od podání u kterékoliv pošty reklamovat dodání zásilky; poškozenou doporučenou zásilku je možné reklamovat přímo při dodání zásilky, u ostatních zapsaných zásilek lze poškození reklamovat do 2 pracovních dnů po dodání.
U služby EMS do zahraničí jsou lhůty pro podání reklamace uvedeny pro jednotlivé země v "Poštovních podmínkách služby EMS do zahraničí".
Reklamující obdrží výsledek reklamačního řízení do 3 měsíců od přijetí reklamace.
Poštovní poukázka do zahraničí:
Odesílatel nebo adresát mohou do 6 měsíců od podání u kterékoliv pošty reklamovat dodání poukázané peněžní částky.
Reklamující obdrží výsledek reklamačního řízení do 2 měsíců od zahájení reklamace.
Jiné organizační jednotky České pošty, s.p.
V případě mezinárodního styku - zahraniční poštovní správa.
Další činnosti nejsou stanoveny.
Případný dotaz můžete zaslat na e-mailovou adresu Call centra České pošty, s.p.: info@cpost.cz.
Poškozený Balík Do ruky s hmotností nad 30 kg a Balík Nadrozměr je možné reklamovat bez předložení zásilky na poště dle pokynů uvedených na internetových stránkách České pošty, s.p.
Odesílatel může reklamaci dodání zahájit prostřednictvím tlačítka "Reklamovat zásilku" ve Sledování zásilky (track&trace) na internetových stránkách České pošty, s.p.
Pokud podnik nevyhoví nebo nevyřídí reklamaci vad poskytované poštovní služby, je odesílatel nebo adresát oprávněn podat u Českého telekomunikačního úřadu návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace, a to bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 1 měsíce ode dne dodání výsledku reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení, jinak právo uplatnit námitku zanikne.
Podání návrhu podléhá správnímu poplatku.
Na návrh Český telekomunikační úřad rozhodne v řízení o námitce proti vyřízení reklamace o právech a povinnostech účastníků řízení vyplývajících z poštovní smlouvy nebo ze zákona č. 29/2000 Sb., o poštovních službách a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů.
Sankce nejsou stanoveny.
Můžete se obrátit na:
Call centrum České pošty, s.p.:
tel.: 840 111 244,
e-mail: info@cpost.cz.
Odbor komunikace generálního ředitelství České pošty, s.p.
—
01.02.2016
30.04.2018
Bez časového omezení.
Mohlo by Vás zajímat